وزير تعاون، كار ورفاه اجتماعي گفت : دو هزار مركز بهداشتي – درماني در كشور به صورت تعاوني تشكيل شده اند.

اعظم السادات میرجلیلی_ عبدالرضا شيخ الاسلامي در هفتمين مراسم تجليل از تعاوني ها و كارآفرينان برتر استان يزد افزود: اقتصاد تعاوني با حضور مردم است وهمچنان كه در انقلاب ودر جبهه هاي نبرد حق عليه باطل همين مردم بودند كه انقلاب را پيروز كردند ،اكنون نيز در اين جبهه، حضورمردم باعث شكست توطئه هاي دشمنان مي شود.

 وي ادامه داد: تعاوني ها بايد در قالب اتحاديه ها،پيگير فعاليتهاي خود باشند وبخش دولتي وظيفه آموزش وپشتيباني را بر عهده داردواگر اتحاديه ها ي تعاوني با كمك دولت در حمايت از بخش تعاون فعاليت كنند ،اثر گزار تر خواهند بود.

 وزير تعاون،كار ورفاه اجتماعي گفت:نظام اسلامي ايران در معرض تهاجم جبهه كفر والحاد است ودر حال حاضر دشمنان به بنيه هاي اقتصادي ايران نيز هجمه برده اند ولذا بايد با تقويت اقتصاد بخش تعاون ،دسيسه هاي دشمنان را ناكام بگذاريم.

 شيخ الاسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه بخش عظيمي از سرمايه هاي خرد در بخش تعاون به خدمت مردم مي پردازند ،گفت :  دو هزار مركز بهداشتي – درماني در كشور به صورت تعاوني تشكيل شده اند ودهها ميليارد تومان سرمايه تعاوني ، خدمات بسيار ارزشمندي را به مردم وكشور ارائه مي دهند.

 استاندار يزد نيز در اين مراسم گفت : دارالعباده يزد داراي پتانسيل هاي زيادي در بخشهاي صنعت ،معدن وكشاورزي است.

 محمد رضا فلاح زاده افزود: در چندين سال گذشته ،حمايتهاي بسيار زيادي از طرف دولت در بخش هاي مختلف انجام گرفته كه بعنوان نمونه ،  418 ميليارد تومان در حوزه مسكن مهر، سه جانبه وقرض ا لحسنه كم بهره  در استان يزد پرداخت شده است و در حال حاضر 956 واحد صنعتي در استان يزد در حال ساخت است.

  مديركل تعاون ،كار ورفاه اجتماعي استان يزد نيز در اين مراسم گفت:در استان یزد در حال حاضر 5هزار و 469 تعاونی وجود دارد که 2هزار و 211 تعاونی فعال، هزار و 192 تعاونی در دست اجرا است.

 امرالله  فلاح زاده افزود: ازهفته تعاون سال گذشته تاکنون  500 تعاونی در استان یزد تشکیل شده که این تعاونی‌ها با سرمایه‌ای بالغ بر 50 میلیارد تومان برای 6هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

 وي ادامه داد:در هفته تعاون امسال نیز 70 تعاونی به صورت هم‌زمان در استان یزد راه‌اندازی خواهد شد که این تعاونی‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر 30 میلیارد ریال برای هزار و 500 نفر اشتغال‌زایی می‌کنند.

 مدير كل تعاون كار و رفاه اجتماعي استان يزد گفت: امسال نیز در نظر داریم بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، 415 تعاونی تا پایان سال در استان یزد ایجاد و زمینه 2هزار و 450 فرصت شغلی را ایجاد کنیم.

 در پايان اين مراسم كه با حضور جوكار،حجج اسلام يحيي زاده و زارع زاده  نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي ،سعيد مرتضوي مديرعامل صندوق تامين اجتماعي و جمعي از مسئولان كشوري و استان  برگزار شد از تعاوني هاي برتر و كار آفرينان برتر استان يزد تجليل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا